Followers

Friday, March 4, 2011

..sy mencintai DIA....tp sy takut pada NYA

Siapa DIA? sbg umat islam...pasti anda kenal siapa DIA yg sy maksudkan..... saya teramat ingin mencintai DIA tp sy sentiasa takut pdNYA...knp? kerana sy sentiasa lalai pada pd setiap apa yg di suruhNYA.....sy sgt takut DIA memarahi sy....sy takut dgn hukumanNYA...sb sy tahu...bila berdepan dgn hukuman dariNYA sy jd tidak berdaya....sy jd sgt kerdil....


Saya takut nak lakukan sesuatu yg di larangNYA...sy takut andai selepas sje sy lakukan...belum sempat pun mintak maaf dgn DIA....DIA dah hukum sy.... waktu tu...layakkah lagi sy merungut....sudikah lg DIA mendengar rayuan sy.... sy sgt takut sehinggakan bila sy lakukan kesalahan...saya takut utk keluar dari rumah...sebelum sy minta maaf dari DIA atas kelalaian saya.....sy takut......andai DIA ambil semula hadiah berharga yg DIA beri pd sy....suatu benda paling sy perlukan utk teruskan hidup...jika saat itu berlaku....sy x mampu melakukan apa-apa...kerana sy tak memiliki apa-apa tanpaDIA....harta..kekuatan..kebahagian...semua itu bkn milik saya... tp milik DIA....


Apa lagi yg tinggal pd sy andai DIA membenci diri sy....sb itulah sy sgt takut pdDIA........tp sy amat bersyukur kerana ketakutan itulah...menguatkan lg cinta sy pd-NYA....moga ketakutan itu tak hilang bt selama-lamanya...insyaallah~



No comments:

Post a Comment